برداشت از روابط عمومی سر آمد ؟   

* واژه ی « سر آمد » به معنی پیشرو ، پیشگام ، رهبر ، سر دسته و معانی یی از این دست .

بنابراین روابط عمومی سرآمد ، آن گونه روابط عمومی است که « خط مقدّم » سازمان ، برای مواجه با مشکلات ، مسائل ، معضلات و در نهایت بحران سازمان باشد ؛

روابط عمومی چون دروازه ی ورود و خروج سازمان است ، باید پاسخگوی همه ی مخاطبان سازمان ( اعم از مشتریان ، خدمت گیرندگان ، کارکنان و ... ) باشد. پاسخگویی اقناعی و معطوف به هدف مشروع.

روابط عمومی چون چشم و گوش سازمان است ، پیش از همه ی حوزه های مدیریتی سازمان ، باید در جریان بازتاب سازمان در جامعه باشد. دیدگاه های مردم را به طور مستمّر رصد کند و برای آن که سازمان در میان جامعه ، وجهه ی مطلوب و مطبوعی داشته باشد ، باید به خواسته های بحق مردم پاسخ درست و اصولی بدهد تا از هرگونه مشکل و معضل و بحران سازمان پیشگیری کند. همین صفت پیشگیری کنندگی روابط عمومی معنی سرآمدی دارد. برای این که روابط عمومی صفت سرآمدی را محقّق سازد، باید هم حقوق مردم را مراعات و از سازمان مطالبه کند هم از حقوق سازمان در برابر مردم محافظت کند. و هیچگاه حقوق هیچیک از طرفین را تضییع و به نفع دیگری مصادره نکند.

برقراری چنین موازنه ای نیاز به تدبیر و تدبّر مدیر و کارشناسان متخصّص روابط عمومی دارد.

برای تحقّق صفت سرآمد ، روابط عمومی باید از همه ی فنون شایسته و مناسب ارتباطی بهره گیرد و از همه ی نیروهای متخصص و کارشناس و خبره ، با خصلت های اخلاقمندی برخوردار باشد. تا سطح کیفی خود را تا حد سرآمدی ارتقاء دهد.