پیام تاثیرگذار
پیام تاثیرگذار
پیام ، اگر داراى اطلاعات مفیدى نیز باشد، اما نتواند درذهن مخاطب نفوذ پیدا کند و تاثیر گذار نباشد ، بهکارکردهاى خود پاسخ نداده است.
مثلث طلایى که رئوس آن را هدف، مخاطب و کانال تشکیل عواملتاثیرگذار را معلوم مىکند. این عوامل عبارتند از:
۱ - کوتاهى و ایجاز
۲ - سادگى و روشنى
۳ - نقل قول
۴ - پیشینه و سابقه
۵ - استدلال و منطق
۶ - روایت و حکایت
۷ - رنگ و توصیف
۸ - مقابله و مقایسه
۹ - نشان دادن به جای گفتن
۱۰ - آمار و اطلاعات
+ نوشته شده در شنبه یکم تیر ۱۳۹۲ ساعت 19:16 توسط محمد علی چراغی
|