پیام تاثیرگذار 

پیام ، اگر داراى اطلاعات مفیدى نیز باشد، اما نتواند درذهن مخاطب نفوذ پیدا کند و تاثیر گذار نباشد ، به‏کارکردهاى خود پاسخ نداده است.

مثلث طلایى که رئوس آن را هدف، مخاطب و کانال تشکیل عوامل‏تاثیرگذار  را معلوم مى‏کند. این عوامل عبارتند از:

۱ -  کوتاهى و ایجاز

۲ -  سادگى و روشنى

۳ -  نقل قول

۴ -  پیشینه و سابقه

۵ - استدلال و منطق

۶ -  روایت و حکایت

۷ -  رنگ و توصیف

۸ -  مقابله و مقایسه

۹ - نشان دادن به جای گفتن

۱۰ -  آمار و اطلاعات

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=229350