فیس بوک

 

 

فیس بوک وچند و چون آن

آیاهیچ می دانید که فیس بوک دارای 500میلیون عضو است یعنی اگرمافیس بوک را یک کشور بشمارآوریم سومین کشور پرجمعیت پس ازچین وهنداست!!

آیاهیچ تابه حال فکرکرده ایم که این سایت و یا شبکه ی به اصطلاح اجتماعی مارابه کجامی برد؟!

 آیاهدف فقط این بوده که ماهرروز یک سری ازعکس هایمان رابه دیدعموم بگذاریم؟! به طور مسلم نه.

طبق آماری که موجود است ،  بیشتر افرادی که از فیس بوک استفاده می کنندافرادی بین رنج سنی18تا 29سال هستندکه هر روز ساعت ها ازوقت خودرادرفیس بوک می گذرانند ؛ یعنی اگر بجای این ساعت هایی که پرت می شوندبه درس وتحصیل مشغول بودیم به نظرشماسطح علمی درایران نه اصلاًدرجهان چقدرتغییرمی کرد؟

 . اما خواصّ فيس بوك:

.1: فیس بوک می تواند اعتیادآور باشد. اگر عضو فیس بوک هستید، آیا می توانید برای مدت 24 ساعت صفحه خود را چک نکنید؟ طبق آمار 80 درصد کاربران به این سوال جواب منفی داده اند. تحقیقات نشان می دهد اعتیاد به فیس بوک از اعتیاد به الکل یا سیگار بدتر است و حتّی بعضی روانکاوان این نوع اعتیاد را نوعی اختلال روانی می دانند. کسی که دچار این اختلال شده باشد ، بیش از یک ساعت در روز را به فیس بوک اختصاص می دهد، به خواب یا کارش لطمه وارد می شود، و از تصوّر پاک کردن اکانتِ فیس بوک ، دچار ترس می شود.

 2.فیس بوک شما را دچار حسادت می کند. آمار نشان می دهد که بسیاری از افراد از طریق فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی کردار و گفتار نامزدشان را زیر نظر می گیرند. اگر چه چک کردن صفحه نامزد یا همسر هیچ ایرادی ندارد، اما دسترسی آسان به آنچه او می گوید، باعث بروز مشکلاتی در روابط عاطفی می شود. 35 درصد از کاربران فیس بوک معتقد هستند که فیس بوک مستقیماً در روابط عاطفی آنها احساس رقابت و حسادت ایجاد کرده است. حتی در آمریکا از هر پنج طلاق یکی، و در انگلستان از هر 3 طلاق یکی به فیس بوک مربوط بوده است.

 3. فیس بوک شما را دچار احساس غم و افسردگی می کند. اکثر افراد از شبکه های اجتماعی برای بیان جنبه های خوب و مثبت زندگی استفاده می کنند، و این باعث می شود واقعیت های زندگی آنها که شاید چندان خوب وشیرین نباشد، از چشم دیگران پنهان بماند. کاربران فیس بوک همه را شاد و خندان می بینند و احساس می کنند زندگی دیگران همیشه شاد و رو به راه است.

از آن جایی که افراد در فیس بوک همیشه در حال دیدن قسمت های خوب و شاد زندگی دیگران هستند ، با دیدن مشکلات زندگی خود دچار غم و ناامیدی می شوند و کم کم به این نتیجه می رسند که زندگی در حقشان ظلم کرده است. حتی در موارد شدید احتمال آن وجود دارد که کاربران فیس بوک دچار افسردگی شوند.

 ۴. فیس بوک باعث می شود دوستانتان شما را دوست نداشته باشند. اکثر افراد تنها اطلاعات خوب و مثبت را در فیس بوک منتشر می کنند. ولی کاربرانی هم وجود دارند که از فیس بوک برای بیان نگرش های منفی خود به زندگی و مشکلات آن استفاده می کنند. همه ما سختی ها و ناراحتی هایی را در زندگی تجربه می کنیم و فیس بوک جای مناسبی برای بیان این احساسات است. ولی مراقب باشید، چون طبق تحقیقات کسانی که پست های منفی و ناراحت کننده به اشتراک می گذارند معمولاً غرغرو و خسته کننده تلقی می شوند و چندان موردتوجه و علاقه دیگران قرار نمی گیرند.

 ۵ . فیس بوک باعث می شود خودتان را چاق بدانید. اکثر افراد قسمت یا قسمت هایی از بدن خود را دوست ندارند. ولی 51 درصد از کاربران فیس بوک می گویند از زمانی که عضو فیس بوک شده اند نارضایتیشان بیشتر شده است. به نظر می رسد وقتی افراد عکس های خود را در پست های دیگران مشاهده می کنند، نقاط ضعف ظاهر خود را بزرگ تر از آنچه که هست می بینند. خیلی ها با دانستن اینکه دوستانشان هرلحظه ممکن است از آنها عکس بگیرند، فکر می کنند همیشه باید آماده عکس گرفتن باشند ؛ حتی بعضی ها از عکس گرفتن و جلوی دوربین ایستادن با دیگران خودداری می کنند.

 ۶ . فیس بوک به شما استرس وارد می کند. هدف اصلی فیس بوک برقراری ارتباط و دوستی با دیگرکاربران است، ولی گاهی درخواست های این افراد ما را دچار استرس می کند. تحقیقات نشان می دهد 63 درصد افراد پاسخ به درخواست دوستان را به تاخیر می اندازند، از هر ده نفر سه نفر با رد کردن درخواست دوستان دچار عذاب وجدان می شوند، و 12 درصد اصلاً دوست ندارند درخواستی دریافت کنند. مطالعه دیگری نشان می دهد کسانی که درخواستشان در فیس بوک رد می شود، همانقدر ناراحت و آزرده می شوند که رد شدن در زندگی واقعی آنها را ناراحت می کند.

 

 

 

45برتر ملی و 45 برتر استانی در انتشارات روابط عمومی

 

 

45برتر ملّی و 45 برتر استانی

در هفتمین جشنواره ی ملّی

 انتشارات روابط عمومی

در هفتمین جشنواره ی ملّی انتشارات روابط عمومی ، 45 شرکت و سازمان برتر ملی و 45 شرکت و سازمان برتر استانی معرفی شدند و لوح تقدیر و تندیس جشنواره  دریافت کردند .

محور های ارزیابی نشریات سازمانها ، عبارت بود از : حوزه ی نشریه داخلی در محور های سرمقاله ، مقاله ، خبر ، مصاحبه ، عکس ، صفحه ی خوانندگان ، صفحه آرایی ، و در حوزه ی کتاب ، بروشور ، پوستر ، ویژه نامه ، طرح و برنامه ی انتشارات ، و در حوزه ی اطلاع رسانی الکترونیکی شامل وب سایت و خبرنامه الکترونیکی و در نهایت کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی .

*حوزه ی نشریه داخلی :

محور سرمقاله :

مقام نخست : روابط عمومی توانیر

مقام دوم :سازمان راهداری و حمل و نقل جادّه ای

مقام سوم : بانک سامان

 محور مقاله :

مقام نخست : انتشارات روابط عمومی شرکت مخابرات ایران

مقام دوم :

مقام سوم :

 محورخبر:

مقام نخست : بانک صادرات ایران

مقام دوم : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مقام سوم : بانک صنعت و معدن و تجارت

 محورمصاحبه

مقام نخست : بانک ملی + کانون سردفتران و دفتریاران

مقام دوم : بانک انصار

مقام سوم : بانک توسعه و تعاون

محورعکس

مقام نخست : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

مقام دوم : بانک ملّی ایران

مقام سوم : شرکت کشاورزی توکلی ( وارنا )

محورصفحه ی خوانندگان

مقام نخست : سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی

مقام دوم : بانک صادرات ایران

مقام سوم : --------------

محورصفحه آرایی

مقام نخست :دانشگاه جامع علمی کاربردی

مقام دوم : بیمه مرکزی

مقام سوم : ؟

* حوزه کتاب

مقام نخست : مؤسّسه ی خیریه ی محک

مقام دوم :دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام سوم : پست بانک

* بروشور

مقام نخست : بانک تجارت

مقام دوم : سازمان صنایع ملّی مس ایران

مقام سوم : راه آهن جمهوری اسلامی ایران

* پوستر

مقام نخست : بانک شهر

مقام دوم : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقام سوم : سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور

* ویژه نامه

مقام نخست : سازمان اوقاف و امور خیریه

مقام دوم : مؤسسه ی مالی اعتباری مهر

مقام سوم : سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران

* طرح و برنامه ی انتشارات

مقام نخست : شرکت منابع آب و نیرو ایران

مقام دوم : بانک کشاورزی

مقام سوم : مؤسسه مالی اعتباری صالحی

* حوزه ی سامانه اطلاع رسانی الکترونیکی :

محور وب سایت

مقام نخست : بانک ملّی ایران

مقام دوم : بانک توسعه ی صادرات

مقام سوم :دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

محور خبرنامه الکترونیکی

مقام نخست : بانک توسعه ی صادرات

مقام دوم : انتشارات روابط عمومی شرکت مخابرات ایران

مقام سوم : ؟

* و در نهایت : کارشناس برتر

مقام نخست : احسان میرزاده اردکانی ( سردفتران و دفتریاران )

مقام دوم : مهیار کمانگری

به همین شکل ، 45 مقام برتر از

سازمان های استانی برگزیده شدند .

   

45برتر ملی و 45 برتر استانی در انتشارات

 

 

45برتر ملّی و 45 برتر استانی

در هفتمین جشنواره ی ملّی

انتشارات روابط عمومی

در هفتمین جشنواره ی ملّی انتشارات روابط عمومی ، 45 شرکت و سازمان برتر ملی و 45 شرکت و سازمان برتر استانی ، معرفی شدند و لوح تقدیر و تندیس جشنواره  دریافت کردند .

محور های ارزیابی نشریات سازمانها ، عبارت بود از : حوزه ی نشریه داخلی در محور های سرمقاله ، مقاله ، خبر ، مصاحبه ، عکس ، صفحه ی خوانندگان ، صفحه آرایی ، و در حوزه ی کتاب ، بروشور ، پوستر ، ویژه نامه ، طرح و برنامه ی انتشارات ، و در حوزه ی اطلاع رسانی الکترونیکی شامل وب سایت و خبرنامه الکترونیکی و در نهایت کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی

 

برنامه هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي

 

 

برنامه

هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي

نخستين همايش تخصصي توليد محتوا در روابط عمومي

تهران، 25 تیر1391- سالن شهید قندی

زمان

موضوع

شرح برنامه

9:00-8:30

پذيــرش و ثبت نــام

9:15-9:00

افتتاحيه

تلاوت كلام ا... مجيد و سرود ملي

9:30-9:15

خیرمقدم رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي

10:00-9:30

سخنراني استاد میرسعیدقاضی

10:30-10:00

پذيـــرايي

11:15-10:30

سخنراني

دكتر مهدي محسنيان راد

پیام درایران معاصروآینده آن در بازار پیام

12:00-11:15

دكتر احسان پوري

الگوي ساختار و فرايند توليد محتوا در پرتال‎هاي سازماني

12:45-12:00

استاد محمود مختاریان

محتوای برتر برای نشریه داخلی برتر

14:30-12:45

نمــاز و نـاهـــار

15:30-14:30

سخنراني

دكتر يونس شكرخواه

محتواي الكترونيكي، خلاقیت و نوآوري

16:00-15:30

پذيـــرايي

18:00-16:00

اختتامیه

مراسم اهدای لوح و تندیس برگزيدگان هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي

سخنراني آقای غلامعباس افشار

رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي و رئيس جشنواره

سخنران مقام مدعو

دكتر محمدرضا رسولي

قرائت بيانيه هيات داوران دبير كميته علمي جشنواره

اهدای لوح و تندیس روابط عمومی­های برگزیده

جشنواره ملي انتشارات

 

 

همزمان با هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي

 روابط عمومي هاي برتر در زمينه امور انتشاراتي معرفي مي شوند

 هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط­عمومی را باحضور استادان ، مدیران و کارشناسان روابط­عمومی روز یکشنبهمورخ 25/04/1391در سالن شهید قندی ( وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ) برگزار مي­شود. اين جشنواره كه به اهتمام انجمن متخصصان روابط عمومي برگزار می گردد ، شامل «سمینار تخصصی تولید محتوا در روابط­عمومی» و بخش رقابتي «معرفی برترین­های روابط­عمومی در زمینه امور انتشاراتی» است ؛ برگزيدگان رشته هاي گوناگون ،  معرفي می شوند و لوح افتخار و تنديس  دريافت خواهند كرد.

نشاني محل برگزاري: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از چهارراه شهید قدوسی ( چهار راه قصر )، در ورودی وزارت ارتباطات 

برترهای جشنواره بر مبنای محور برنامه

 

برترهای جشنواره بر مبنای محور برنامه

پس از قرائت بیانیه­ی دومین جشنواره­ی روابط عمومی­ها ، روز ۸تیر ۱۳۹۱ برترهای جشنواره بر مبنای محور برنامه معرفی شدند.

استان­ها به دو گروه الف و ب تقسیم شدند و در هر بخش 3 روابط عمومی برتر معرفی شدند : 4 کارشناس برتر و یک مدیر برتر و یک مدیر ارتباط گستر از انتخاب­های دیگر جشنواره بود :

 در برنامه­ی برتر غیر حضوری گروه الف :

 شرکت ارتباطات سیّار ایران / شرکت مخابرات تهران / و شرکت مخابرات فارس رتبه­ی اول

 شرکت­های مخابرات استان­های بوشهر – مرکزی – قزوین رتبه 2

 اصفهان ، قم و خراسان رضوی و یزد( مشترک ) در حوزه­ی برنامه­های برتر سرویس­های جدید به ترتیب مقام یک تا سوم را کسب کردند.

 در گروه ب ، همدان ، اردبیل و هرمزگان رتبه­های یک تا سوم.

 کارشناس برتر : 1- قاسم محمودیان از مخابرات سمنان

2- موسی­الرّضا شبرنگی از مخابرات استان تهران

3- عباس ملّا زینعلی از مخابرات یزد

4- طاهره مؤذنی ، از مخابرات فارس

 لوح تقدیر در بخش خلاقیت و نوآوری به مخابرات بوشهر داده شد.

مدیر ارتباط گستر برگزیده­ی دومین جشنواره­ی روابط عمومی­های برتر مخابرات ، مهندس فاضل زمانی ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان بود.

  

مشکلات اقتصادی در جشنواره ی روابط عمومی

 

 

 مشکلات اقتصادی

مهندس فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، که در دومین جشنواره ی روابط عمومی های برتر مخابرات سخن می گفت ، برای مشکلات اقتصادی کشور سه دلیل ذکر کرد : ساختار غلط اقتصادی ، رقیبان ، فشارها و تهدیدهای منطقه.

وی مهمتر از واگـــذاری سازمان­های دولتی به خصوصی ، ایجاد سرمایه­گذاری در بخش آی تی را قلمداد کرد و لازمه­ی موفقیت در روابط عمومی را ، درک متقابل با مردم دانست. و خاطر نشان ساخت که : در عرصه­ی رقابت باید قاعده­مند حرکت کرد.

 

گزارش سفر خودمانی از روابط عمومی های برترمخابرات

 

 

 گزارش سفر خودمانی

صمیمیت دو روزه­ای ،

در شهر گنبدهای فیروزه­ای

محمد علی چراغی

اگر روابط عمومی را دو بخش داخلی و بیرونی بدانیم ، محور فعالیت هر دو ، برقراری ارتباط و تعامل و تفاهم و صمیمیت است؛ و این صمیمیت و فرو ریختن دیوارهای یخ زده­ی بیگانگی در همسایگی­های اداری ، در میان دوستان روابط عمومی شرکت مخابرات ایران و تهران و سیّار ، از روز سه­شنبه 6 تیر 1391 و ساعت 14 از درون اتوبوس راهی شهر گنبدهای فیروزه­ای ، آغاز شد و وجه بروز یافت.

تنی چند از دوستان در جلوی اتوبوس و بیشترین آن­ها به نیمه­ی پسین اتوبوس و صندلی­های پایانی اجلال نزول فرمودند.

* از صندلی دوم پیامکی منظوم برای حمید اکبرنژاد فرستادم :

 رفتی عقب نشستی ، تا شیطنت کنی تو ؟

جامه­ای از شیاطین ، را بر تنت کنی تو ؟

عارف میلانی و ، مرد گلستانی و

موسی شبرنگی را ، انجمنت کنی تو ؟

 * اکبرنژاد پاسخ داد :

نشینم نزد گل ، یا گلسِتانی

که شیطان پیش او ، کوته زبانی

* شعر اکبرنژاد را در فاصله­ای که گلستانی در کنار من نشسته بود و چای داغ می­نوشید و در دستی دیگر قند داشت، خواندم و تحسین کرد و پیامکی منظوم ، دوباره برای اکبرنژاد فرستادم :

گلستانی شد از شعر تو خرسند

گرفت استادی از شاگرد خود پند

گلستانی که صد بار از تو سر بود

مگس اکنون پراند ، از روی قند

* مبادله­ی پیامک در اتوبوس و در دو روز دومین جشنواره­ی روابط عمومی­های برتر شرکت­های مخابرات استانی ، میان بعضی از دوستان و همکاران ، همچنان ادامه داشت :

* خانم پوراکبری ( از مخابرات استان تهران ) – که ابتدا او را « پوراکبر » می­خواندم پیامکی چنین فرستاد و پاسخ خواست :

« اگر قرار بود بزرگترین تجربه زندگیت را به من یاد بدهی ، چی می نوشتی ؟ »

- پاسخ دادم : بزرگترین تجربه : انسان­ها از یکدیگر احترام و محبّت توقّع دارند. اختلال در این دو ، سرچشمه­ی اختلاف­هاست. »

- در روز دوم جشنواره روابط عمومی­های برتر مخابرات ( 8 تیر 1391 ) تلاوت قرآنِ آغاز برنامه را ، همکاری از مخابرات استان خراسان جنوبی عهده­دار شد که انصافاً بسیار دلنشین و روح­انگیز تلاوت کرد. تا جایی که من در همان نشست ، پس از پایان تلاوت ، شعری خطاب به وی نوشتم و به دستش رساندم و ایشان در یک فرصتی ، آمد و برای سپاس و حق­شناسی ، اظهار لطف­هایی کرد. شعر چنین بود :

جناب حضرت آقای سروری ، سرور

نثار جان تو بادا ، سلام این کمتر

نوای معنوی ات ، برگرفته از قرآن

صدای پر برکت باد بر تو ، از سبحان

چراغ راه تو پیوسته باد ، پُر پرتو

که در دیار نوا ، دائماً تویی خسرو

تلاوت تو ز قرآن ، فزونی روح است

و روح تابع حق از کلام مفتوح است.

- قرآنی که در مجلس تلاوت شد ، ترجمه استاد دکتر سید علی موسوی گرمارودی بود که افزون بر ترجمه­ی ادیبانه و زیبا ، پی­نوشت­های محققّانه و سودمندی داشت که من مشتاق داشتن آن شدم ؛ با این که بیش از 15 چاپ قرآن و ترجمه­های گوناگون از استادان ایرانی و همچنین چاپ خارج از ایران دارم.

چون قرآن گرمارودی را در نمازخانه هم دیدم ، از آقای سیاوشی تقاضا کردم که یک نسخه هم به من هدیه کند. ایشان با این که « چشم » را گفت ، اما پس از آن پی بردم که مکان نشست و جشنواره ، مجموعه­ی فرهنگی بسیار زیبای دانشگاه صنعتی شریف اصفهان است و قرآن­ها هم از آن­هاست ، نه از مخابرات اصفهان.

به هر حال تقاضای مؤکّد من در پیامک منظومی که به عنوان سپاسگزاری و قدردانی و حق­شناسی از زحمات آقای سیاوشی برایش در بازگشت فرستادم نیز منعکس است :

جناب حضرت سیّد جمال سیا

« وشی » که به مصراع یک نیابد جا

سلام بنده و لطف خدا نثارش باد

که لطف و مرحمتش شامل من است ، امّا :

اگر که هدیه­ی قرآن موسوی ، زی من

ادا نکند ، ناتمام هست ، سخا

کنون کلام چراغی ، « جمال » او جوید

صفای شهر صفاهان و زنده رود و بقا.

* در مسیر رفت به اصفهان و بازگشت به تهران ، دوستان همسفر با شوخی و خنده و آهنگ و موسیقی و آواز ، تظاهر به شادی و شاد کردن می­کردند.

* موسی­الرّضا شبرنگی را ، که از استان تهران ، به عنوان کارشناس برتر برگزیده شده بود ، پس از چانه­زنی­هایی به خواندن وا داشتیم. گفت من فقط می­توانم آهنگ « ننه گل محمّد » را به گویش و موسیقی سبزواری بخوانم. گفتیم چه بهتر ، که محلّی هم هست ؛ شبرنگی داستان گل محمّد را توضیح می­دهد ، که : گویا از یاغیان دوره­ی رضا شاه در ناحیه­ی سبزوار بوده و شاید از عیّاران آن خطّه ، و پس از دستگیری ، اعدام می­شود ، و مادرش بر سر جنازه­اش ضجّه مویه می­کند و بـــه گویش سبزواری شعری فی­البداهه از خود می­خواند که بعدها جزو فرهنگ مردم سبزوار می­شود.

شبرنگی ، آهنگ را از زبان مادر گل محمّد چنین می­خواند :

گل ممّد گلین ، گلین ده

گل ممّد چی وقت جنگه ؟

گل ممد ، مارت بمیره

ننه ، کاکل به خونت نبینه

صد بار گفتم پلو مخور

ور داور کوه­ها تو مخور

صد بار گفتم هیچی نکو

زلفای سیاه رِِ قیچی نکو

کو اتاقت ، کو اجاقت

کو برارهای قلچماقت

فشنگ دبند ، قطار قطار

وخ بارا به جنگ سبزوار

او دوره ، دوره ، دوره بی

اسب سیاه دِ جولان بی

او تخم مرغای لای نونت

آخر نرفت نوش جونت

گل ممّد مارت بمیره

ننه کاکل به خونت نبینه.

شبرنگی ، این ترانه­ی محلّی سبزواری را ، یک بار هم بر فراز کوهی در حاشیه­ی اصفهان ، شب هنگام ، پس از شام در رستوران شهرداری ساخته شده در بالای کوه ، در لابه­لای درختان و پرتو چراغ­های نصب شده ، در حضور همه­ی دوستان سی استان ، خواند.

* گرفتن عکس­های دسته جمعی و چندتایی با دوربین­ها و با گوشی­های تلفن همراه ، حکایت از اشتیاق همه برای ثبت خاطره­های آن شب و روز بود.

***

نخستین روز دومین جشنواره روابط عمومی­های برتر شرکت­های مخابرات استانی ، روز چهارشنبه 7 تیر 1391 ، با سخنان دلنشین و سرشار از اطلاعات آماری جالب مهندس زمانی ، مدیر عامل و رییس هیأت مدیره­ی شرکت مخابرات اصفهان آغاز شد.

میزبان جشنواره ، با نشان دادن اسلایدهایی از نقشه­ی استان اصفهان و شهرستان­های آن ، از مساحت و جمعیت و راه­ها و صنعت و در پایان از مخابرات استان ، سخن گفت و اشارتی به چند و چون روابط عمومی هم کرد : مساحت استان اصفهان 176 کیلومتر مربع با جمعیت نسبی 1632 تن ( در هر کیلومترمربع ) است. استان 23 شهرستان با شرایط جاده­ای خوب دارد. 25 درصد بزرگراه­های کشور در اصفهان است. ( رتبه­ی دوم پس از تهران )

50 درصد صنعت کشور با دو کارخانه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه و صنایع دیگر ، در اصفهان است. استانداردترین آهن جهان در فولاد مبارکه تولید می­شود. 70 درصد صنایع دستی کشور در اصفهان است و به همین دلیل معاونت صنایع دستی وزارت صنایع به اصفهان منتقل شد. در گلپایگان و نایین معدن طلای چکشی داریم.البته معدنِ نایین پلمب است. جمعیت استان نزدیک به 5 میلیون تن است. 104 شهر دارد با 890 روستا. جمعیت شهرنشین آن 83 درصد است.

به جای 23 اداره ، 25 اداره­ی مخابرات داریم. در لنجان و فولادشهر دو اداره­ی مخابرات داریم. شماره تلفن­های ثابت 2 میلیون و 80 هزار با 28/42 درصد ضریب نفوذ است، که 5/7 درصد از میانگین کشور بالاتر است ؛ در سال گذشته 200 هزار پورت ADSL نصب کردیم. شماره تلفن­های همراه 3 میلیون و 862 هزار است با 28/78 درصد ضریب نفوذ که از میانگین کشور 78/14 درصد بیشتر است.

مهندس سید فاضل زمانی با اشاره به مقوله ی روابط عمومی ، کارشناسان روابط عمومی را چشم و گوش و زبان مخابرات دانست. که باید دورنگر باشند و اعتمادسازی و اعتقادسازی کنند.

بعد فنی و اجرایی و بعد ارتباطی پروژه ها ( مخابرات )

 

 بعد فنی و اجرایی و بعد ارتباطی پروژه ها

( مخابرات )

مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران ، از جمع شاداب ، قوی ، پرکار و نسبتاً جوان در کشور و از مشکل جابجایی کارکنان روابط عمومی­ها - که البته در مخابرات این مشکل کمتر بوده است - سخن گفت. ( چنان که خود ایشان 21 سال ، آقای سیاوشی 27 سال سابقه کارشان را تمامی در روابط عمومی حضور داشته­اند. )

دکتر زارعیان افزود :

به دو نکته باید توجه کنیم ، یکی حلّ همه­ی مسائل سازمانی و دوم توجه به راههای توسعه؛ که دو بعد دارد : یکم بعد اجرایی ( که در مخابرات مشکلی نداریم ) و دوم ابعاد و راه حل­های ارتباطی. تجربه نشان داده که پروژه ها بدون توجه به ابعاد ارتباطی به سرانجام نمی­رسد. مثلاً خصوصی­سازی در مخابرات یک بعد حقوقی و قانونی داشت که اجرا شد و زمان معیّنی را طلب کرد. دوم بعد ارتباطی که با اهمیت تر بود و اگر همکاران حمایت و پیگیری نمی­کردند ، عملیاتی نمی­شد. زمانی که 83 درصد مخالف خصوصی­سازی مخابرات بودند. بستر لازم برای کسب موافقت ظرف دو سه سال فراهم شد.

دکتر زارعیان بــه چند معیار در روابط عمومی اشاره کرد و آن این که با سه گروه ارتباط داریم : کارکنان – عموم مردم – سهامداران . عینیت ، شفافیت و ارتباط دائمی را با هر سه گروه لحاظ کردیم. در غیر اینصورت بحران ایجاد می­شد.

مدیریت بحران

روابط عمومی باید هم منافع مردم و هم سازمان را در نظر بگیرد تا مانع بحران شود.

مدیر روابط عمومی مخابرات ایران که در دومین جشنواره روابط عمومی­های برتر سخن می­گفت ، بحث امروز مخابرات را تغییر ساختار و استراتژی و ارتباطات قلمداد کرد. و خاطر نشان ساخت که پروژه تغییر ساختار به مراتب از خصوصی سازی دشوارتر است.و باید به نفع هر دو گروه اطلاع­رسانی کرد و در هر صورت تغییر و تحوّل به میزان مشارکت کارکنان بستگی دارد. برای توسعه باید ظرفیت ­سازی کنید. برای ظرفیت­ سازی باید فرهنگ سازی ، حفظ ارزش­ها ، اخلاق مداری ، آموزش و اطلاع­رسانی از طریق روابط عمومی را عملیاتی کرد.

نکته دیگر آن که باید بازخوردها را به مشاوران سازمان ابلاغ کرد.

 

جشنواره روابط عمومی های برتر مخابرات

 

 جشنواره روابط عمومی های برتر

شرکت مخابرات ایران

دومین جشنواره ، روابط عمومی های برتر شرکت مخابرات ایران صبح روز چهارشنبه هفتم تیرماه در شهر اصفهان گشایش یافت .
آیین گشایش جشنواره با حضور مهندس فولادگر ، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره ی  شرکت مخابرات استان اصفهان ، مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ، شرکت ارتباطات سیار و 30 شرکت مخابرات استانی ، در سالن اردیبهشت دانشگاه صنعتی شریف اصفهان برگزار شد .

 این جشنواره که دومین آن پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران به منظور بررسی عملکرد روابط عمومی شرکتهای تابع مخابرات و انتخاب برترین ها و همچنین تعامل سازنده به منظور بروز استعداد و توانایی های روابط عمومی ها با برگزاری چهار کارگاه آموزشی، برگزار شد

 

در دومین جشنواره ی روابط عمومی های برتر مخابرات

 

 رتبه اول در حوزه های

علمی ، فناوری و اقتصادی در منطقه

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، در دومین جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت مخابرات ایران ،با اشاره به افق چشم انداز سال 1404 گفت : کشور ایران براساس این سند باید تا سال 1404 رتبه اول در حوزه های علمی ، فناوری و اقتصادی در منطقه را کسب کند و ICT در این حوزه ها نقش اصلی را به عهده دارد .

وی با بیان مشکلات موجود در حوزه اقتصادی کشور و عوامل موثر در آن ، از جمله ساختار اقتصادی غلط پیشین ، رقیبان منطقه و فشار و تحریم و تهدیدهای بین المللی، اظهار داشت اگر بخواهیم اهداف سند چشم انداز را محقق کنیم باید به نقش تأثیر گذار ICT در هر سه حوزه توجه ویژه کنیم . همچنین با توجه به لزوم و ضرورت محقق شدن دولت الکترونیک در کشور و ضرورت سرمایه گذاری دولت در این بخش افزود : در بحث آموزش ، بهداشت ، خدمات اداری ، نظام بانکی ، مدیریت شهری ، بیمه و ... ICT از نقش و اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و طی کردن 70 درصد مسیر خصوصی سازی گفت : بهبود فضای کسب و کار و ایجاد سرمایه گذاری در این عرصه مهمتر از مرحله واگذاری است . 

 مهندس فولاد گر مهندس فولاد گربا اشاره به اهمیت و نقش ایجاد زیر ساخت ها ی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : در اصل 44 قانون اساسی هیچ منعی برای ایجاد شبکه زیر ساخت توسط اپراتورهای خصوصی و سرمایه گذاری آنان در این بخش وجود ندارد و نباید همواره منتظر دولت باشیم . 

وی در پایان با اشاره به دو طرفه بودن نقش روابط عمومی ها اظهار داشت : موفقیت روابط عمومی در گرو درک متقابل و توجه به مشکلات مردم و سازمان بطور همزمان است